Co vás na vaší práci nejvíc baví?
Jsem v oboru třiadvacet let a nikdy jsem nepřemýšlela, že bych dělala něco jiného.
Nesmírně mě těší nabírat zkušenosti v zahraničí, vědět, co se děje v oboru a předávat je dál. Ještě nedávno jsem pracovala ve svém salonu ve Vídni i s koncovými zákaznicemi. Je krásné, když k vám přijde žena, kterou trápí akné nebo jiné kožní problémy, a my jsme schopni jí pomoct. Jsme schopni oddálit stárnutí. Nabízíme alternativu ženám, které třeba nechtějí jít na botox nebo využít jiné invazivní metody. Je to krásná práce.
Proč už nepůsobíte v salonu jako kosmetička?
Během pandemie se nám zázračně podařilo rozšířit síť spolupracujících salonů, hlavně díky nové značce Mimi Luzon, měli jsme ohromné množství on-line školení a naše působení se rozšířilo, takže se více věnuji manažerské práci a administrativnímu zázemí firmy. Mé dva salony spravují moje kolegyně kosmetičky.
Používáte sama kosmetiku, kterou nabízíte?
Jiný způsob práce neznám. Musím si vše, co nabízím, opravdu důkladně otestovat. Jsem poctivá, dávám si čas, klidně zkouším půl roku. Nemůžu nabízet něco, čemu sama nevěřím. Ale pak za naše přípravky ručím. S Korejskou firmou Beauren Cosmetic se dokonce částečně podílím na finální fázi vývoje některých produktů, které v brzké době uvedeme.
Jak se vám spolupracuje se značkou, která má kořeny tak daleko od naší kultury?
Výborně, ale někdy si musíme vysvětlit nějaké drobnosti. Korejci například moc nechápou, že některé české ženy potřebují pro péči o pleť hodně produktů nebo že se přes léto opalujeme a často se nezdravě stravujeme. Ale protože spolupracujeme už dlouho, vzájemně těžíme z velké důvěry a historie vztahů.
Působíte ve třech různých zemích, v Česku, Slovensku a Rakousku. Liší se přístup kosmetiček podle jednotlivých zemí?
Nechci úplně zobecňovat, ale je pravda, že Rakušanky se rádi perfektně připravují, vyžadují informace, jsou velmi poctivé v přístupu. Slovenky jsou velmi věrné klientky, Češky jsou hodně srdcařky a rychle se nadchnou, a někdy zase stejně rychle ochladnou. Protože máme vztahy založené na důvěře, párkrát jsme se spálili, ale to patří k riziku podnikání.
Co vás drží v oboru, nechtěla jste někdy změnit zaměření?
Svoji práci miluji. Jsem věrná a neměním ani značky. Myslím, že se mi to vyplácí. Stejně jako můj perfekcionismus. Pracuji hodně a ráda, víkendy se ale snažím věnovat rodině. Delší krizi nebo propad jsem nikdy neměla.
Jaké máte nároky na svou krásu?
Samozřejmě chci vypadat dobře, ale roky se nedají zastavit – vlastně po tom ani netoužím, nehledám Věc Makropulos. Ale když můžu trochu přibrzdit čas, tak ráda. Snažím se o sebe pečovat nejen z vnějšku, ale i zevnitř: jíst zdravě, hýbat se a držet si dobrou mysl. Byznys není všechno, za peníze si zdraví nikdo nekoupí, to jsem si na vlastní kůži odžila už před dvaceti lety.
Kde čerpáte inspiraci?
Ráda si čtu knihy o managementu a příběhy úspěšných značek. Ne proto, že bych měla, ale protože mě to baví. Asi nejvíc mě motivuje příběh značky Nike, kniha se jmenuje Shoe Dog a ráda se k ní vracím.
Potřebovala jste někdy byznysovou radu?
Vlastně ne. Dělám vše hodně intuitivně, asi jsem talent od přírody. Můj dědeček měl hotel, tak jsme po něm asi zdědila obchodního ducha. Vyrůstala jsem jako většina Husákových dětí v dosti skromných poměrech a už jako malá jsem si říkala, že bych ráda měla v dospělosti pocit většího dostatku. Více než byznysové rady je pro mě důležitá kolegyně Marcela. Velmi si jí vážím. Je zásadní mít partnera, na kterého se můžete obrátit.
Jak vidíte svou budoucnost?
Budoucnost je zítra!
VIZITKA
Hana Olscher
- Se svou rodinou žije u Vídně
- V oboru se pohybujeme od roku 1997
- Academy Of Femme založila v roce 2018