BEZplatné webové nástroje, které pomohou vašemu salonu

Profily a zápisy zdarma

Aby vás klienti našli, musíte se ujistit, že jste na místě, kde vás hledají. Nejčastěji je to hledání Google, oborové katalogy nebo zápisy na Seznam.cz.

  • Google MyBusiness – ideální nástroj, jak zvýšit viditelnost salonu v hledání a mapách Google – začněte na google.com/business (vyžaduje účet na Google).
  • Firmy.cz - můžete do svého profilu vložit informace, jako jsou telefon, e-mail nebo činnost vaší firmy. ********
  • Facebook – největší sociální platforma, můžete sdílet novinky, chatovat s klienty
  • LinkedIn – největší profesní sociální platforma – vytvořte si profil a sdílejte novinky, přispějte do skupin, nebo se nechte inspirovat novinkami v řízení firem.
  • Instagram - sociální platforma pro sdílení obrázků a příběhů - ideální pro sdílení výsledků vašich prací
  • Salony-krasy.cz - největší katalog salonů krásu v ČR - Přidání salonu je zdarma, za příplatek balíček výhod TOP salon. Služby pro vaši online prezentaci na klíč. Přes 100.000 lidí měsíčně hledá vaše služby, přidání salonu je možné po registraci a přihlášení

Sociální sítě

Jedná se o jedny z nejsilnějších marketingových nástrojů pro malé firmy a podnikatele. Sdílení a ukázka prací je klíčová. Sociální síť má za cíl edukovat, pobavit a zaujmout vaše stávající nebo potenciální klienty. Plánujte příspěvky a buďte konzistentní.

a. Buffer – nástroj pro správu sociálních sítí, který umožňuje plánování příspěvků skrze různé sociální platformy (zdarma až 10 příspěvků pro každou soc. síť).

b. Hootsuite – limitovaný nástroj pro správu sociálních sítí a plánování příspěvků či sledování zapojení uživatelů, více možností máte u placené verze.

Obsahový marketing

Cílem obsahového marketingu je zaujmout uživatele, přijmout je k interakci a návratu klientů.

a. Canva – nástroj pro vytváření obsahu – bannerů, profilových obrázků nebo prezentací. Široký výběr fotek a způsobů, jak zaujmout každým příspěvkem na sociální síti nebo u článku na webu. Snadná práce se šablonami.

b. YouTube – nástroj pro vytváření a sdílení video obsahu. Sdílejte vaše

zkušenosti a práce, jedná se o druhý největší vyhledávací platformu na světě.

E-mail Marketing

Email marketing je jedním z nejlepších komunikačních nástrojů s vašimi klienty. Speciální nabídky, novinky v salonu, důležité informace – to vše hezky zpracované v e-mailu.

a. Mailchimp – nástroj nabízí vytváření seznamů příjemců, marketingových e-mailů a sledování statistik otevření. Rozeslání na 2.000 kontaktů zdarma.

b. Smartemailing – český systém na hromadné rozesílání e-mailů, 14 dní na nezávazné testování a objevování, možnost rozeslat až 1.000 e-mailů, výhodou je česká podpora v případě potíží.

Optimalizace pro vyhledávače (SEO – search engine optimization)

SEO jednoduše vyjadřuje proces vytváření a upravování webových stránek, aby jejich forma a obsah byly vhodné pro automatizované zpracování v internetových vyhledávačích.

  • Google Analytics– je nástroj od společnosti Google, který umožňuje vlastníkům webových stránek získávat statistická data o uživatelích svého webu. Díky této službě je možné sledovat aktuální i historickou návštěvnost, chování uživatelů a jejich vlastnosti; konverze, prodeje a další.

  • Google Trendy – Zjistěte, co uživatele na celém světě (i v ČR) zajímá. Jednoduše zadejte dotaz nebo obor (kosmetika, make-up, pleť) a uvidíte příbuzná slova, které se (v případě, že se vás týkají) vyplatí zařadit do vašeho webu.

  • Google plánovač klíčových slov – Potřebujete pomoct nalézt klíčová slova, která by se hodila do nové kampaně? Nebo chcete najít další klíčová slova, která by se hodila do stávající kampaně? Využijte různé statistiky (jako je třeba objem vyhledávání). Pomůžou vám při rozhodování, která klíčová slova použít pro novou nebo stávající kampaň.

Jaké nástroje pro online marketing Vašeho salonu využíváte Vy?

Sledujte ty nejzajímavější beauty salony a značky na Instagramu nebo Facebooku, aby vám neunikla žádná z novinek.